piątek, 16 stycznia 2009

Szlakiem nieistniejących cmentarzy

Zainspirowany wspaniałą książką, "Historia Wejherowa" wydaną pod redakcją Józefa Borzyszkowsiego, postanowiłem odbyć małą wycieczkę, szukając nieistniejących już cmentarzy wejherowskich. Czytając tą książkę zdziwiłem się bardzo, że w Wejherowie istniało aż 7 cmentarzy do wybuchu drugiej wojny światowej a do dnia dzisiejszego pozostało zaledwie 3 z czego żołnierzy radzieckich i w Śmiechowie powstały po wojnie. Swoją wycieczkę rozpocząłem od poszukiwania cmentarza zmarłych na cholerę, pomagając sobie mapą z 1940 roku myślę, że udało mi się odgadnąć miejsce, w którym był ten cmentarz.
Jest to ziemia znajdująca się za Lidlem.



Następnym miejscem, do którego się udałem i już trochę łatwiejszym do odnalezienia był cmentarz żydowski na Górce Żydowskiej w Bolszewie. Niestety zdjęć nie zrobiłem żadnych dlatego, że po pierwsze nie miałem odpowiedniego aparatu, a po drugie było już kompletnie ciemno. Dlatego obiecałem sobie, że wrócę tam kiedyś jeszcze w dzień i zrobię dokumentację fotograficzną.
Następnym odwiedzonym przeze mnie cmentarzem był cmentarz ewangelicki, na miejscu którego paru mądrych ludzi z miasta przestawiło czołg wejherowski.
Myślę, że cała sprawa z cmentarzami w Wejherowie jest bardzo ciekawa i jeszcze z nią nie skończyłem, tym bardziej, że jeszcze kilka tych miejsc zostało do odnalezienia.
Szlakiem nieistniejących cmentarzy at EveryTrail

Map created by EveryTrail:GPS Geotagging

Brak komentarzy: