sobota, 16 maja 2009

Krótka wycieczka do rezerwatu Lewice

Wokół Wejherowa umiejscowionych jest kilka rezerwatów przyrody o bardzo cennych i ciekawych walorach przyrodniczych. Jednym z nich jest właśnie rezerwat Lewice. Jest to torfowisko na wysoczyźnie morenowej, tworze polodowcowym. Rośnie tam wiele ciekawych roślin spotykanych w niewielu miejscach Polski. Trafiłem tam dziś niejako przez przypadek ale oczywiście wcale tego nie żałuję bo to bardzo ciekawe miejsce. Po drodze "zahaczyłem" o wzgórze w Pętkowicach skąd rozciąga się ładny widok na okolice i na pięknej "śmieszce" rowerowej uszkodziłem szprychę w kole przez co byłem zmuszony do skrócenia wycieczki i powrotu do domu. cały dystans przejechany przeze mnie wyniósł 16 km. Myślę, że jest to świetny pomysł na wycieczkę dydaktyczną dla dzieci, bo dystans nie jest zbyt długi a można zobaczyć wiele ciekawych rzeczy. Poniżej przedstawiam trochę zdjęć z wycieczki oraz z wejherowskiej nocy muzeów jaka odbyła się po raz pierwszy w Wejherowie i tradycyjnie trasę z GPSa.
2009-05-16 Rezerwat przyrody Lewice oraz noc muzeów w Wejherowie

Rezerwat Lewice at EveryTrail

Map created by EveryTrail:GPS Geotagging

Brak komentarzy: